Pages

Powered by Blogger.

Trudi Entwistle

Exploration of Place
In August 2009 I approached an urban island of colour, people and vibrancy in the middle of a sea of large mediocre concrete buildings in Anyang. The scale of Seoksu market felt intimate and social. Even though many of the shops were not in use, street life filled the space. I started my residency as other artists were finishing, and there was an atmosphere of productivity and satisfaction. People had responded creatively to the spirit of Seoksu market through performance, installation and discussion. I had ten days to translate my own visual response. It was hot and sunny and a patchwork of canopies coloured the market space. The play of shadows, texture and pattern sandwiched the streets people walked along. Most canopies were plastic sheets hung by nylon string from drainpipes and old rusty frameworks. The different layers and patterns orientated one around the space. This made me want to contribute my own shadow pattern and play of colour to the market. I used green plastic which created a green shadow on the ground when the sun shone. I wove strips of plastic in a geometric pattern to create a central hole: a regular, quiet, empty, circular space in the patchwork of the market.


공간탐사
2009년 8월, 나는 안양의 거대하고도 평범한 콘크리트 건물의 바다 사이 한 가운데 놓인 다채로운 색채와 사람들, 활력의 섬에 발을 디뎠다. 석수시장은 규모 면에서 친밀하고도 사교적인 공간이었다. 비록 많은 점포들이 문을 닫긴 했어도, 거리의 삶이 공간을 가득 메우고 있었다. 나는 다른 작가들이 작업을 끝마칠 무렵 레지던시에 합류하였고, 석수 시장에는 이미 생산과 만족의 분위기가 흐르고 있었다. 사람들은 퍼포먼스, 설치미술, 토론 등을 통해 석수시장의 정기精氣에 창조적으로 반응했고, 내게는 나의 시각적 반응을 작품으로 재현할 10일이라는 시간이 있었다. 날씨는 덥고 하늘은 화창했으며 공중에 걸린 천막 캐노피(canopy)들은 시장공간을 다채롭게 물들이고 있었다. 사람들이 걷는 거리 사이사이에서는 그림자와 질감, 패턴의 유희가 펼쳐지고 있었다. 대다수의 캐노피는 배수관과 낡고 녹슨 구조물에 나일론 줄로 매달려 있는 플라스틱 천이었고, 각기 다른 레이어와 패턴으로 공간을 형성했다. 그 모습을 보며 나는 이러한 시장의 풍경에 나만의 그림자 패턴과 색채 놀이를 더하고 싶었다. 나는 녹색 플라스틱을 이용해 햇빛이 내리쬘 때면 대지 위에 녹색 그림자를 만들어 내는 작품을 만들었다. 중앙에 원형의 구멍이 형성되도록 가늘고 긴 플라스틱 조각을 기하학적 패턴으로 서로 엮어 만든 나의 작품은 시장을 덮은 캐노피들의 패치워크들 사이에서 상시적이고도 고요하며 또 비어있는 원형의 공간을 연출했다.





No comments: