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Patrick Jambon

An Aliencrab Life in Anyang


The player started as an aliencrab UFO whose job it was to explore Seoksu Market and return with news about the natives. You could implant various alien probes and turn happy suburban Anyanger into aliencrab spies. Aju Agents were constantly snooping about trying to gather evidence of a diabolical aliencrab conspiracy. 


The longer you were undetected, the more delightful information you could gather about the natives. This made your overlords back at the university on Berlinox very happy. On the other hand, if the Aju Agents gathered enough evidence of your existence, they nuked the entire town from orbit in order to cleanse the aliencrab invasion.


But there were some problems the little Al characters wandered merrily about and stopped to chat with anyone who wandered by. They would exchange information about various topics and then go and chat about their freshly collected news with the next person that wandered by. Aju Agents collected evidence by talking to people who had talked someone who had seen an aliencrab.


The little people talked, but you never really knew the internal state of their minds. They might have two or three topics in their heads and as the player, you had no idea, You did something and then something random happened.


Evidence Meter : This tracks how much evidence the Agents have collected against you.
Info Score : This tracks how much information you have collected.
Rules : People bounce around the map slowly like billiard balls and only talk when they get within range of one another. There is no complex Al conversations. Instead, you have the following clearly defined cause and effects rules.


- If a normal person gets near a normal person, nothing happens.
- If an aliencrab spy gets near a normal person, your info score goes up.
- If an aju agent gets near a normal person, nothing happens.
- If an aju agent gets near an aliencrab spy, the evidence alert level goes up.
- You can convert a suburbanite anyang into an aliencrab spy by click on them with your UFO beam.
  They stay converted for twenty seconds and then change back into a normal person.


Risk : If you turn too many suburbanites into aliencrab spices, you won't have enough suburbanites to talk to and your score will increase only slowly. If you don't convert enough, you also won't increase your score fast enough. The player needs to constantly manage the correct ratio of spies to suburbanites to get the highest score.






외계해의 안양탐색

게임을 하는 이에게는 외계해(外界蟹 : 외계에서 온 게)UFO의 역할과 석수시장을 돌아다니며 원주민에 관한 정보를 수집하여 귀환해야 하는 임무가 주어진다. 외계해는 행복하게 교외에 살고 있는 안양 원주민에게 다양한 종류의 탐색기를 이식하여 자신과 같은 외계의 스파이로 변환시킬 수 있다. 이렇게 끔찍한 외계해의 음모에 대한 증거수집의 임무를 띈 아처 요원은 여기저기 끊임없이 캐묻고 돌아다닌다.

게임을 하는 당신이 발각되지 않는 시간이 길어질수록 더욱 매혹적인 정보를 수집할 수 잇다. 당신이 온 별 베를리녹스(Berlinox) 대학의 총장은 이 매혹적인 정보들에 무척 기뻐할 것이다. 하편, 아처 요원이 당신의 존재에 대한 증거를 충분히 모으고 나면, 외계에 침입지역 완전박멸을 위해 핵무기를 사용하여 도시 전체를 궤도로부터 이탈시켜 버릴 것이다.
문제는 조그만 크기의 인공지능 캐릭터들이다. 이 캐릭터들은 즐겁게 떠돌아다니다가 옆에 지나가는 사람 누구하고나 가리지 않고 잡담을 나눈다. 그들은 이런저런 일에 대한 정보를 교환한 후, 그 다음 지나가는 사람에게 따끈따끈한 이야깃거리를 전한다. 아처 요원은 외계해의 목격자와 이야기를 나누었던 사람들로부터 증거를 수집한다.
이 작은 인공지능 캐릭터가 말할 때, 진짜로 무슨 생각을 갖고 있는지 당신은 알 수 없다. 그들이 두 세 가지의 화젯거리를 갖고 있겠지만, 게임을 하는 당신은 이를 미리 알 수 없는 것이다. 일은 예상할 수 없이 임의로 이루어진다.

증거계량기 : 아처요원이 당신에게 불리한 증거를 얼마나 많이 모았는지 보여준다.
득점기록 : 당신이 얼마나 많은 정보를 모았는지 보여준다.
규칙 : 사람들은 당구공처럼 지도 위를 천천히 왔다 갔다 하다가 서로 일정한 거리 안에 들어왔을 때에만 이야기를 나눈다. 인공지능과의 대화는 복잡한 규칙이 없는 대신 아래와 같이 확정적이고 단순한 인과논리를 따른다.

- 일반인이 일반인 근처에 다가갈 때 : 아무 일도 생기지 않는다.
- 외계해가 일반인 근처에 다가갈 때 : 득점기록이 올라간다.
- 아처요원이 일반인 근처에 다가갈 때 : 아무 일도 생기지 않는다.
- 아처요원이 외계해 근처에 다가갈 때 : 증거입수 위험측정도가 올라간다.
- 안양의 거주자들(일반인)을  UFO광선으로 클릭하면 외계해 스파이로 변환시킬 수 있다.
  이 때 거주자들은 20초 동안 외계해로 변환되었다가 다시 일반인으로 돌아온다.

주의사항 : 너무 많은 수의 거주자를 외계해로 변화시키면 이야기를 나눌 수 있는 사람의 수가 적어지므로 득점이 느리다. 또한 너무 적은 수를 변환시켜도 빨리 득점할 수 없다. 가장 많은 득점을 하기 위해서는 스파이와 일반인의 비율이 항상 적절하게 유지해야 한다.

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