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Marc Vincent Cosico

Marc Vincent Cosico 막 빈센트 코지코
SEOKSU MARKET PORTRAITS 석수시장 초상화

In the `Seoksu Market Portraits Project` grand scale portraits of people involved with working in the market will be prominently displayed on the formerly bare walls. The formal objective is to break the monotony of the faceless market walls with vivid images of familiar faces, giving a fresh façade to an old marketplace. The human interactions of the people working and living here are the lifeblood of this market, so I want to focus on individuals by painting their portraits so as to honor the contributions of all the stall owners and market workers.

This project involves the images of actual individuals and so privacy issues are a factor, so the first phase involved attracting those who were willing to let themselves to be painted. I approached many of the local workers here and received many rejections to my request, yet I still managed to get some volunteer models from some of the people that I have had daily contact with while working in the studio here. I also gained some volunteers from people to whom I was a complete stranger, despite the barriers of language and unfamiliarity. The eight portraits (around 2m x 1.5m) will be strategically placed high up over the market. These ‘poster boys and girls’ of the market community will contrast with and mix in with the existing rooftop signage, becoming simple icons looking over everyone within the market. Portraits have been used over and over again in different places and times. The realism of the portraits and their connection to the characters of this vicinity creates a contextual resonance, a celebration of the gesture of the painter and that of the painted.

시장에서 일하는 사람들을 그린 대형 초상화 작업 ‘석수시장 초상화 프로젝트’는 텅 빈 벽에 눈에 띄게 설치될 것이다. 형식적인 목적은 오랜 시장 터에 신선한 파사드(façade)를 제공하며, 친숙한 얼굴의 활기찬 이미지로 특징이 없는 시장의 벽의 단조로움을 없애는 것이다. 이곳에서 일하고 살아가는 사람들의 인간적 상호작용이 이 시장의 생명선이기에, 나는 마치 모든 상점주인과 시장 노동자들의 공헌에 영광을 돌리는 의미로 그들의 초상화를 그리면서 개개인에 포커스를 맞추기를 원했다.

이 프로젝트는 특정한 개인의 이미지와 사적인 내용을 요소로 포함하며, 첫 번째 단계는 기꺼이 스스로 작품의 대상이 되어줄 사람들을 모으는 것이었다. 나는 이곳의 많은 지역 노동자들에게 접근하였고 많은 사람들이 내 요청을 거절했다. 하지만 나는 작업실에서 일하는 동안 매일마다 사람들을 접촉하여 모델이 되어줄 몇 사람의 지원자를 찾았다. 또한 나는 언어의 장벽과 이질감에도 불구하고 내가 전혀 모르는 사람들 중에서 몇 명의 지원자를 구할 수 있었다. 여덟 개의 초상화(약 2m x 1.5m)는 전략상 시장의 아주 높은 곳에 위치할 예정이다. 시장 공동체의 ‘poster boys and girls 소년과 소녀들의 대형그림(포스터)’는 시장 내에서 보이는 단순한 아이콘이 되면서, 기존의 옥상간판들과 대조를 이루는 동시에 혼합될 것이다. 초상화는 다른 장소와 시간들 속에 계속적으로 사용되어 왔다. 초상화의 리얼리즘과 이 지역의 특징과의 연관성은 맥락적 공명共鳴을 창조하고, 이것은 화가와 모델의 행위를 기념하는 의미를 갖는다.

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